Når dit barn skal sove godt

Vil du gerne have dit barn til at sove godt hele natten? Så er der heldigvis meget viden at tage fat i.

Jeg tænker ikke, du orker lange artikler lige nu….. Så lad os springe lige til det.

Når dit barn skal sove godt så skal det:

 

  • Ikke være meget sulten eller have et ustabilt blodsukker. Giv evt. lidt mad til sengetid – f.eks. grød med et æg rørt i og en klat smør/kokosolie.
  • Ikke mangle omega-3 fedtsyrer. Giv en god kvalitets fiskeolie som f.eks. Nordic Naturals.
  • Ikke mangle magnesium, som alt for mange gør.  Optages godt gennem huden – f.eks som lotion. Læs mere her .
  • Ikke have fået blåt lys fra tv, computer, iPad da det holder hjernen kunstigt i gang. Bedst at slukke – alternativt brug “night shift” på skærmen. 
  • Ikke sove med lys tændt – så det ikke kan danne optimale mængder af melatonin.
  • Ikke mærke uro fra forældre eller andre i familien. Gør noget godt for dig selv, så du har overskud til at udstråle ro. 
  • Ikke spise noget, som det ikke tåler. Har du mistanke til noget, så prøv at holde en pause med det i 4 uger.

Tag listen. Tjek den igennem og lav de ændringer, der er brug for. Og oplev ligesom mange andre familier, at få børn, der sover godt og dejligt.

De her to røvere ser godt nok ikke så trætte ud 😉  men bare rolig…..

28-4-15 034

 

 

 

 

Efter kort tid er der helt “godnat”:

28-4-15 001

Jo – han sov faktisk sådan……. 🙂

 

Del gerne bloggen med andre, der gerne vil have deres børn til at sove.

 

Sov rigtig godt.

 

PS.

Vil du gerne nørde lidt? Så kan du læse undersøgelser her:

Usund kost og søvn: læs mere her

Omega 3: læs mere her

Samt: Cheruku, S. R., et al . Higher maternal plasma docosahexaenoic acid during pregnancy is associated with more mature neonatal sleep-state patterning. Am. J. Clin. Nutr. 76:608-613, 2002.

Magnesium:  Læs mere her

Intolerencer: Kahn, M. J. Mozin, E. Rebuffat, M. Sottiaux, M. F. Muller: Milk Intolerance in Children with Persistent Sleeplessness: A Prospective Double-Blind Crossover Evaluation. Pediatrics, 1989



2 kommentarer til “Når dit barn skal sove godt”

  1. Du har ret! Vil dog tilføje:
    Godt sengemiljø – Dvs. rent, sunde naturmaterialer etc.
    God udluftning inden sengetid.
    Et ryddeligt soveværelse.
    Rimelig faste sengetider.
    En hyggelig stund inden sengetid – historielæsning;o)

  2. Pingback: 3 effektive tips til at slippe gennem vinteren uden snot og sygdom - Tryg mor - raske børn - glad familie

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

16 super skønne opskrifter

Lækre og nemme opskrifter, der styrker dit barns sundhed hver dag.

 

Koster kun din email. Modtag samtidig Æblenyt med masser af vigtig inspiration og viden om dit barns sundhed.

Ved tilmelding accepterer du vores privatlivsbetingelser, du kan altid afmelde dig igen.

Scroll til toppen