Immunboostende-aftensmad

Det bedste er, når aftensmad er både

  • nem at lave
  • billig
  • lækker for hele familien 
  • styrkende for sundheden

Det her er måske en lidt utraditionel aftensmad, men prøv bare alligevel.

Og se om ikke familien er helt med på den.

Sådan gør du:

Tag en rest havregrød eller anden grød eller blanding (jeg havde en rest havregrød og en rest fuldkorns-risengrød)

Rør 1 æg og ½ spsk olivenolieolie i ca pr. 2 dl grød

Tilsæt 1 stor spsk fuldkornsmel pr ca 2 dl grød.

Rør ½ dl hakket grønkål pr ca 2 dl grød i dejen. 

Tilsæt lidt væske, hvis dejen er alt for tyk. 

Bag det til vafler i et vaffeljern. Eller alternativt som klatkager på en varm pande med fedtstof. 

Kan holdes varme i et fad i ovnen.

Sådan styrker “klatvaflerne” dit barns sundhed og immunsystem:

Fuldkorn fra grøden indeholder vitaminer, mineraler f.eks. B-vitaminer og magnesium og ikke mindst fibre til fordøjelsen (hvor 70 % af immunforsvaret sidder)

Æg indeholder bl.a. jern, zink og sunde fedtstoffer til cellerne

Grønkål indeholder bl.a. A-vitamin, C-vitamin og calcium

 

Server gerne “klatvaflerne” med økologisk pålæg, fisk, humus, majonæse og hvad I lige har i køleskabet, der trænger til at blive spist. Eventuelt lidt gnavegrønt som tilbehør. 

God appetit 🙂 

 

 

 

Klub Æblebørn, Anette Straadt

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

16 super skønne opskrifter

Lækre og nemme opskrifter, der styrker dit barns sundhed hver dag.

 

Koster kun din email. Modtag samtidig Æblenyt med masser af vigtig inspiration og viden om dit barns sundhed.

Ved tilmelding accepterer du vores privatlivsbetingelser, du kan altid afmelde dig igen.

Scroll til toppen