GAB…Er du lidt træt? Gad du godt et humør-løft?

– måske til hele familien?

 

Når vækkeuret ringer

Kl. 16

Kl. 21

 

Jeg ved ikke med dig, men hos mig er det cirka de tidspunkter, jeg skal bruge FLEST kræfter på at komme i omdrejninger.

Og nok særligt her efterår og vinter, hvor det er mere mørkt. 

 

Men jeg kan efterhånden heldigvis et par tricks 😉 

Så faktisk er det så slemt, som tidligere. 

Lad mig dele dem med dig 🙂 

 

  1. Søvn – eller det er jo ikke et trick. Det ved du godt. Du skal sove for at blive frisk. Og det betyder også en del for humøret. Men ved du at magnesium og fiskeolie har god effekt på søvnen? Magnesium kan du smøre på hele familien med magnesiumcreme. Fiskeolie kan I købe i en god kvalitet i helsekostbutikken.
  2. Naturligt lys om dagen. KOM UD – også selvom det er skyet og blæser. Selv der giver det naturlige lys et boost til energi og humør. 
  3. D-vitamin er super vigtigt for hjernen og humøret. De fleste har brug for et tilskud her i de mørke måneder, da vi ikke får nok gennem solen.
  4.  C-vitamin, næringsstoffer og fibre. Et studie fra New Zealand har vist, at personer med lavt C-vitamin fik et boost i både energi og humør, når de spiste mere frugt og derved fik både flere vitaminer/næringsstoffer og fibre. Husk at der også er vitaminer og fibre i grøntsager. Lav feks. gerne smoothies til hele familien med bær, frossent broccoli, banan og mælk/plantedrik. Eller skær frugt og grønt til eftermiddagsmad til hele familien og server sammen med nødder/frø/kerner eller ½ letristet rugbrød med tahin/peanutbutter/mandelsmør. Også selvom de har fået eftermiddagsmad i institution. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Måske lyder det lidt hokus-pokus agtigt. Og måske tænker du, at der jo ikke rigtigt er noget der virker, ud over at vente på foråret. 
Men jeg vil alligevel invitere dig til at give det et skud 🙂 
Jeg har set det virke på så mange. 
På mig selv. På mine børn. På mange familier, jeg har rådgivet. 

God fornøjelse og de bedste ønsker om god energi til dig. 

Anette

Sundhedsplejerske og Børnesundhedsvejleder. 

 

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

16 super skønne opskrifter

Lækre og nemme opskrifter, der styrker dit barns sundhed hver dag.

 

Koster kun din email. Modtag samtidig Æblenyt med masser af vigtig inspiration og viden om dit barns sundhed.

Ved tilmelding accepterer du vores privatlivsbetingelser, du kan altid afmelde dig igen.

Scroll til toppen