Sunde olier, frugt, grønt, fuldkorn mm giver vores børn et længere liv – få 4 gode tips.

Et stort globalt studie har sat fokus på, hvor meget kosten betyder for dødeligheden. På verdensplan ses der faktisk flere dødsfald på grund af forkert kost end på grund af rygning (og nej, det handler ikke om overvægt).

I følge studiet er det blandt andet disse faktorer i kosten, der giver unødige dødsfald: For lidt fuldkorn, frugt, grøntsager, nødder og omega 3.

Mine børn er mindst lige så glade for hvidt brød og søde sager som alle andre børn 🙂 . De ved også, at det ikke er hverdagsmad.

Her får du 4 tips om, hvad jeg gør for at snige de sunde ting ind i hverdagen:

Vi drysser hakkede nødder og frisk frugt på morgenmaden (f.eks. havregryn) hver dag.

Der er grøntsager til frokost, mellemmåltider og aftensmad hver dag. Ofte gulerødder, agurk, rød peber, cherrytomat, som hapse-grønt.

Der er altid frosne grøntsager i smoothies, hvis vi laver det i weekenden.

Der er “fiskesnaps” hver dag til aftensmad. Fiskesnaps er en god kvalitets fiskeolie i et lille snapseglas med lidt kold juice, saft eller sodavand blandet i.

Klub Æblebørn, Anette Straadt

Vil du gerne have personlig hjælp til dit barns eller dit kommende barns sundhed, så du kan føle dig helt tryg?

Så prøv Klub Æblebørn helt gratis.

Her har du mulighed for personlig hjælp af Danmarks dygtigste børneeksperter.

Du får masser af opskrifter, inspiration, rabatter m.m.

Se alt om klubben her.

Det er helt gratis og uforpligtende at prøve Klub Æblebørn.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.