Det ER altså mega vigtigt for dit barn med det fisk!

Jeg ved godt, at du måske nemt kan komme til at tro, at det jo nok går alligevel, uden at I får spist fisk til et hovedmåltid to gange om ugen. I lever jo stadig og I er måske endda ikke særligt tit syge. 

Så hvor vigtigt kan det lige være?

Det ER MEGA vigtigt!!

De særlige fedtsyrer der er i fisk (og som kun findes i fisk, skaldyr og nogle alger) DHA og EPA er SÅ vigtige for at dit barn har det optimalt godt. 

De har betydning for:

  • Dit barns søvn
  • Dit barns motorik
  • Dit barns sprogudvikling
  • Dit barns hjerneudvikling
  • Dit barns immunforsvar
  • Dit barns humør
  • Dit barns inflammations-niveau i kroppen
  • Og meget mere…

 

Et studie fra England har f.eks. vist, at skolebørn sov 45 minutter mere om natten, hvis de fik tilskud af fiskeolie.

 

DTU har for kort tid siden regnet på, at der vil være en stor sundhedgevinst for os alle, hvis vi spiser mere fisk. Det kan du læse om her 

 

Hvis I gerne vil spise mere fisk, så vær opmærksom på, at gå uden om fisk, der indeholder tungmetaller. Og være også opmærksom på, at opdrættede fisk kan være ret miljøbelastende og have fået medicin mm. 

Et fint alternativ er økologiske fisk. De er opdrættet miljøvenligt og uden medicin. 

Ellers er det bedst at gå efter de små fisk som f.eks. ansjoser.  

En god kvalitets fiskeolie kan også være et godt alternativ. 

Vælg en med højt indhold af DHA og EPA, uden tungmetaller og som er frisk. 

 

 


Vil du gerne have personlig hjælp til dit barns eller dit kommende barns sundhed, så du kan føle dig helt tryg?

Så prøv Klub Æblebørn helt gratis.

Her har du mulighed for personlig hjælp af Danmarks dygtigste børneeksperter.

Du får masser af opskrifter, inspiration, rabatter m.m.

Se alt om klubben her.

Det er helt gratis og uforpligtende at prøve Klub Æblebørn.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.